zaterdag 6 mei 2017

May in a little bag




Het is de eerste zaterdag van de maand en dus weer tijd voor de Granny-Spiration Challenge.
Meiklokjes en deze PIN inspireerden mij om een klein, fijn tasje te haken.

The first Saturday of the month... means it's time for another Granny-Spiration Challenge.
I got inspired by lily's-of-the-valley and this PIN and made a little bag.




Ik zocht in één van mijn oude tijdschriften naar een patroontje van een vierkantje met een bloem.
Raakte afgeleid, maar slaagde erin de andere ideeën te negeren ( mijn to do-lijstje werd echter wél langer ).

Met haaknaaldje nr.2 en van dunne katoen haakte ik 2 vierkantjes.
Die haakte ik aan 3 zijden aan mekaar met vasten.
Vanaf dan haakte ik in het rond een rijtje stokjes, daarna een rijtje stokjes met een losse er tussen.
Hier kan dan een touwtje doorheen.
Daarna nog een rijtje halve stokjes en een schulpjesrand.
Voor het touwtje draaide ik op de ouderwetse manier wat crèmekleurig garen.



I took my crochetmagazines and seeked them for a suited pattern of a granny square with flower.
Got distracted, but managed to ignore the other ideas (To Do List got longer though ).

Anyhow, with a small hook and some thin yarn I crocheted 2 squares.
With single crochets (US-terms) I attached them to eachother on 3 sides.
Then I continued with single crochets on the 4the side but I went further round and round, instead of attaching them.
A row of dc's, followed by a row of dc's alternated by chain stitches ( to pull the string through ), a row of half dc's and then a border of scallops.
To make the string, I took some cream coloured yarn and used this method.




Ik verzamelde even mijn projectjes voor deze Granny-Spiration tot nu toe in de collage hierboven.
En ik ben ook heel benieuwd naar wat de andere deelnemers deze keer maakten!

I collected my projects for this challenge up to now in the collage above.
Can't wait to see what the others made!





EyeLoveKnots ( link party & give away! )















Sigrid x





42 opmerkingen:

  1. A very sweet litlle bag !!!!
    Have a nice weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje. Fijn zonnig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This little bag is absolutely stunning! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt Sigrid! Mijn moeder had zo'n klein tasje van hetzelfde kant als haar trouwjurk (voor het geld dat kado werd gedaan). De lelietjes-van-dalen bloeien bij ons bijna. Ik leg elk jaar een bosje op haar graf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar deed het me ook aan denken, iets voor een huwelijk of een communie ofzo.
      Wat een mooi gebaar, van die bloemetjes op het graf van je moeder.. Ze zal daar wel zitten glimlachen dan, hierboven.

      Verwijderen
  5. WOW!!! Dit is echt een heel mooi tasje! Heel fijn gehaakt! Echt passend voor mei!
    Prettig weekend,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk zakje! Zo fijntjes...
    En verdorie... ik heb hier nog geen meiklokjes gezien?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meiklokjes zijn tamelijk laat dit jaar.. Misschien eens op zoek gaan met jouw viervoeter? ;-)

      Verwijderen
  7. Wat onwijs leuk gedaan Sigrid, ik ben nog even bezig met mijn blog vanwege de lappenmand. Rond 20:00 uur ben ik wel klaar... Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk ben je snel weer helemaal beter! Ik kom snel kijken naar je blog.

      Verwijderen
  8. Wat een prachtig fijn zakje heb je gemaakt. Wij noemen dat lelietjes der dalen. Ik heb de benaming meiklokjes nog nooit gehoord. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier in Vlaanderen, België, wordt er veel vaker 'meiklokje' gezegd, dan lelietje-van-dalen. Ik dacht eerst zelfs dat lelietje-der-dalen een andere bloemsoort was :-) Grappig hoe dat van streek tot streek verschilt hé.

      Verwijderen
  9. Wat heb je dat mooi gedaan, Sigrid! Het oogt sereen zo met die bloemetjes erbij...
    En ook de foto met dat oude boek erbij; prachtig!
    Tja, je lijstje is weer langer lees ik... weet je; ik ben gewoon gestopt met m'n lijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat oude boek is een oud kookboek van de boerinnenbond. Ik heb ook nog een heel oude bijbel. Vind dat wel leuk om te bewaren.
      En goeie tip; om gewoon te stoppen met dat lijstje! Hihi.

      Verwijderen
  10. Wat een schattig zakje! Knap met zo'n dunne haaknaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief zn gehaakt zakje/tasje. Mooi met een zeepje erin. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had geen zeepje in huis, daar had ik ook aan gedacht! :-)

      Verwijderen
  12. Dit doet toch echt een beetje brocante aan. Iets wat ik niet gewend ben om bij jou te zien.
    Ik vind het prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Corrie. Ja, meestal haak ik niet echt in deze stijl, maar nu had ik er wel zin in. Het zou meer iets zijn voor op het blog van Valérie hé (Atelier Valérie).
      Volgende keer weer iets 'gewoons' denk ik ;-)

      Verwijderen
  13. Hey Sigrid,
    Wat een mooi zakje. Erg leuk gemaakt hoor.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief tasje. Zo fijntjes. Mooi!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gemaakt zeg!! Zo lief en mooi!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi en fijn gehaakt zakje, zou leuk zijn met een geurig zeepje in de linnenkast(?)
    De Lelietjes van Dalen staan er schattig bij, die reuken ook zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love that little bag. I love to crochet too and need to make some of those bags.
    Hugs,
    Bev

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi zakje. Netjes gehaakt zeg.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a beautiful bag, Sigrid! I rather like the smooth edges over the version in the pin.
    A very inspiring project!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh, Sigrid, wat een leuk zakje. :-) Perfect om een lekker ruikend zeepje in te steken en zo in je kleerkast te leggen of hangen.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Exquisite bag Sigrid! The flower pattern is so distinctive and beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thank you for linking up your lovey bag with Wool on Sundays :)

    BeantwoordenVerwijderen